הצד השיווקי, עידן נישליס:
הרשת החברתית יו-טיוב עשתה צעד חסר תקדים במשמעותו, בתחילת השנה, כאשר לקחה חלק פעיל במאבק להגנת זכויות יוצרים.

הצד המשפטי, ד"ר יובל קרניאל:
יו טיוב מוצאת את עצמה בין הפטיש לסדן. תביעות על הפרת זכויות יוצרים נערמות אצל עורכי הדין שלה, והיא חייבת למצוא אסטרטגיה חדשה לטיפול בנושא. דיני זכויות יוצרים הנוכחיים מחייבים אותה להמנע מהפרה ושימוש ללא היתר ביצירות מוגנות. מכאן נובעת ההחלטה להסיר את המוסיקה המוגנת מקטעים העושים בה שימוש פיראטי. ברור שהפעולה הזו מהווה יריה עצמית ברגליים, שהרי חלק ניכר מהקטעים באתר מורכבים מיצירות וידאו חדשות העושות שימוש במוסיקה מוכרת ומוגנת. זוהי פעולה של סירוס עצמי של האתר ושל הזירה התוססת של ציטוטים, פרודיות, חיקויים ושימושים מגוונים ביצירות קיימות. זוהי פגיעה קשה בחופש הביטוי של הגולשים ושל היוצרים. הפתרונות הם לא פשוטים וכרוכים גם במשא ומתן ותשלום של תמלוגים ליוצרים. רבים כבר מבינים שיש צורך בשינויים מרחיקי לכת בדיני זכויות יוצרים ובמודלים העסקיים הבנויים על שימוש ביצירות מוגנות, אבל עדיין אין לנו נוסחה מנצחת, ובעלי הזכויות מתקוטטים עם גורמים המשדרים או מפיצים את התכנים, גם כאשר הדבר פוגע בהם בסופו של דבר. אני מקווה שהצעד שיוטיוב נוקטים בו עכשיו מהווה רק צעד במשא ומתן עם בעלי הזכויות, ושהתוצאה הסופית תהיה השמעה חופשית של היצירות. נמשיך לעקוב ולהגיב.
מעניין , תודה
השבמחק